logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۰۸۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون وزیر بهداشت:

از کارافتادگی افراد دارای اختلالات روانی 3.5 برابر افراد نرمال است/ ‏12 میلیون نفر در ایران به نوعی از اختلالات روانی دچار هستند‏

از-کارافتادگی-افراد-دارای-اختلالات-روانی-3.5-برابر-افراد-نرمال-است-‏12-میلیون-نفر-در-ایران-به-نوعی-از-اختلالات-روانی-دچار-هستند‏

معاون وزیر بهداشت‏ با اشاره به بحث اختلالات روانی گفت: از کارافتادگی افراد دارای اختلالات روانی 3.5 برابر افراد نرمال است‏.

به گزارش موج رسا; علیرضا رئیسی امروز در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان با بیان اینکه همه اعتقاد دارند که پیشگیری مقدم بر درمان است، اظهار کرد: با اینکه حوزه بهداشت در تمام دولتها مورد تاکید بوه اما مهم این است که در عمل یک اقدام عملی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه کشور در آستانه حذف بیماری مالاریا قرار گرفته است، ابراز کرد: در همایشهای برگزار شده اخیر تاکیدمان به امر پیشگیری بود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه جشن مدارس عاری از پوسیدگی را در اردبیل عنوان کرد: این برنامه‌ها نشان دهنده اقدام عملی در حوزه بهداشت و پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بین المللی عکس سلامت روان نشان دهنده اهمیت موضوع بهداشت است، گفت: در اردیبهشت امسال آغاز کمپین آگاه سازی در مورد فشار خون را داریم.

رئیسی با بیان اینکه طبق آخرین پیمایش حوزه سلامت روان 12 میلیون نفر در ایران به نوعی از اختلالات روانی دچار هستند، گفت: اختلالات اضطرابی 280 میلیون نفر از جمعیت جهان را رنج می‌دهد.

وی بیان کرد: کسانی که دچار نوعی از اختلالات روانی هستند 1.6 برابر افراد عادی بیکار هستند و از طرفی 3.5 برابر افراد نرمال پیش از موعد از کار افتاده خواهند شد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 70 درصد افرادی که نوعی از اختلالات روانی داشتند طی یکسال گذشته مراجعه‌ای برای درمان نداشتند، اظهار کرد: این افراد عنوان کردند که ما فکر می‌کردیم نیازی به مراجعه نیست و این مشکل به خودی خود حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از حدود دو سال قبل 1700 کارشناس بهداشت روان را به سیستم اضافه کردیم، گفت: این ظرفیت بسیار بزرگی است که هنوز از آن استفاده نکرده‌ایم.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴